Om klubben

Sportsklubben Vidar har en bueskyttergruppe som i dag består av 38 medlemmer. Bueskyttergruppa ble opprette på et møte 9. januar 1956. Du kan lese en artikkel fra Vidars 50 år jubileumshefte fra 1969 her.

Vidar, sønn av Odin og en jotunkvinne, var tysthetens gud.”. Bueskyting er en stille sport, bortsett fra et og annet utbrudd på skytelinja etter et mislykket, eller meget vellykket, skudd!

I vinterhalvåret er treningen i tilfluktsrommet i kjelleren på Brannfjell skole.

I sommerhalvåret fra mai trenes det litt lenger sørover på Ekebergsletta. Her har vi eget klubbhus. Samme treningstider som om vinteren, men her kan medlemmer få nøkkel slik at de kan trene når de vil.

Om sommeren skytes det også i Sørmarka. Her har vi en feltbane.

Du finner mer informasjon, blant annet kart, under menypunktet Treningstider og sted.

Nybegynnere får låne utstyr og får instruksjon fra erfarne bueskyttere, eventuelt kan kurs arrangeres. Alle klasser innen bueskyting er representert i klubben. Les om de forskjellige buetypene her.

Bueskytterne deles inn i klasser, ikke bare for type bue de skyter, men også etter ferdigheten. Yngre og nybegynnere skyter f.eks. kortere distanser enn de beste. Hver klasse er også på enkelte stevner gradert etter oppnådde resultater.

Flere detaljer her.

Hvis du ønsker å melde deg inn i klubben, fyll ut innmeldingsskjemaet og send det inn. Her står også medlemsavgiftene.